سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

93/10/13
12:32 ع

معرفی گلکسی نوت N5100 و تبلت گلکسی تب اس T705 


 

گلکسی تب اس T705 و گلکسی نوت N5100 دو تبلتی هستند که قصد داریم به مقایسه و بررسی آنها بپردازیم. این دو تبلت با سایزهای تقریبا مشابه، از دو خانواده متبفاوت از سری تبلت های سامسونگ هستند.

با اینکه در موارد مختلفی بایکدیگر متفاوت هستند اما ویژگی های هر یک بسیار قوی است.

ابعاد دقیق گلکسی نوت N5100، 135.9*210.8  میلیمترو با ضخامت 7.95 میلیمتر است و گلکسی تب اس T705، 125.6*212.8 میلیمتر و به ضخامت 6.6 میلیمتر است. همانطور که ملاحظه فرمودید کاهش ضخامت در تبلت گلکسی تب اس قابل مشاهد است.

گلکسی نوت N5100 ،8 اینچی است و گلکسی تب اس 8.4 اینچی است. این تفاوت سایز بر روی وزن آن ها نیز تاثیر گذاشته است با اینکه سایز گلکسی نوت کوچکتر است اما وزن بالاتری نسبت به گلکسی تب 298 گرمی دارد، وزن آن تنها 345 گرم است این وزن به خاطر قلم موجود بر روی گلکسی نوت است.

تفاوت اصلی در پردازنده ای این دو تبلت سامسونگ است. گلکسی نوت 8، دارای پردازنده ی چهار هسته ای Exynos با سرعت پردازشی 1.6گیگاهرتز است و گلکسی تب S، پردازنده ی هشت هسته ای اگزینوس با سرعت 1.3 و 1.9 گیگاهرتز است.

هردو تبلت 16 گیگابایت حافظه داخلی دارند.میزان حافظه رم گلکسی نوت 2گیگابایت و گلکسی تب اس، 3گیگابایت است.

هر دو دارای پورت microSDبرای افزایش میزان حافظه ذخیره سازی هستند اما هر کدام دارای محدودیتی در میزان پشتیبانی حافظه جانبی هستند. گلکسی نوت تنها 64 گیگابایت و گلکسی تب اس از 128 گیگابایت حافظه جانبی ساپورت می کند.

با اینکه سایز صفحه نمایش ها تفاوت چندانی با هم ندارند اما کیفیت و نوع آنها کاملا با هم متفاوت هستند.

تبلت گلکسی نوت سامسونگ

صفحه نمایش تبلت N5100 از نوع TFT و تبلت T705 سامسونگ از نوع Super AMOLED است. همین تفاوت باعث افزایش کیفیت تصویر و تراکم پیکسلی در تبلت گلکسی تب اس سامسونگ شده است.

صفحه نمایش های Super AMOLED دارای عمر بیشتر است و صفحه لمسی آنها نیز عملکرد بسیار خوبی دارد. باریکی سنسور موجود در آن باعث شد که تصاویر بهتر و شفاف تر نمایش داده شده و در نور زیاد روز نیز قابل مشاهده باشند.

در بحث بلندگوهر دو تبلت دارای دو بلندگوی استریو هستند.

تبلت نوت 8 سامسونگ مجهز به دوربین 5 مگاپیکسلی و تبلت تب اس به دوربین 8 مگاپیکسلی مجهز است.

این دو تبلت سامسونگ سیمکارت خور هستند. و از شبکه این دو تبلت سامسونگ سیمکارت خور هستند. و از شبکه 3G  نیز پشتیبانی می کنند.

اما تبلت تب اس علاوه بر3 جی از 4جی نیز پشتیبانی می کنند.

از حسگر های مشابه برو روی هر دو می توان به شتاب سنج، ژیروسکوپ، حسگر مجاورت Proximity،قطب نما و حسگر نور محیط اشاره کرد.

تبلت گلکسی تب اس سامسونگ

حسگر اثر انگشت از دیگر مزیت های موجود در تبلت تب اس است که به گفته سامسونگ برای افزایش امنیت دستگاه است.

نسخه سیستم عامل N5100، Jelly Bean 4.1.2 است در حالیکه گلکسی تب اس مجهزبه اندورید کیت کت 4.4.2  است.

در مورد باتری نیز بایستی اشاره کرد که ظرفیت باتری تبلت N5100 سامسونگ 4900 میلی آمپر و دیگری 4600 میلی آمپر است. یکی از دلایل اصلی این افزایش ظریفیت به دلیل بزرگتر شدن سایز صفحه نمایش نسبت به نوت 8 است.

با توجه به توضیحات ارائه شده در مورد این تبلت ها می توان این گونه برداشت کرد که گلکسی تب اس سامسونگ مدل T705 از گلکسی نوت 8 مدل N5100 قدرتمند است و این به خاطر پردازنده و نوع صفحه نمایش و پشتیبانی آن از شبکه 4G است.

گلکسی تب اس اگرچه از قیمت بالاتری برخوردار است اما نبایستی از این نکته غافل شویم که گلکسی نوت از جمله تبلت های با کیفیت و به نوبه خودش محصولی تک به شمار می رود.

گلکسی نوت به لحاظ وجود قلم ازامکنات نرم افزاری خاصی برخوردار است که نمی توان آنها را نادیده گرفت.

اما اگر شما جزو آن دسته افرادی هستید که به وجود قلم اهمیتی نی دهید و یا حتی ازکار کردن با آن لذت نمی برید و به دنبال تبلتی هشت هسته ای با دوربین با کیفیت بالاتر و دارای حسگر اثر انگشت هستید، بهتر است گلکسی تب اس را انتخاب کنید و مطمئنا تا مدت طولانی پاسخ گوی نیازهای شما خواهد بود.

 

 

 منبع :مقایسه گلکسی نوت سامسونگ با گلکسی تب سامسونگ

 



ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ